Technisch controlebureau voor de renovatie hoofdzetel NBB

De Nationale Bank lanceert een overheidsopdracht van diensten.

Beschrijving

Dossier 2024-3185 – Technisch controlebureau voor de renovatie hoofdzetel NBB

De Bank wenst het geheel van het gebouwencomplex NBB1 te transformeren in een duurzaam “State of the Art” kantoorgebouw. Het gebouwencomplex bevindt zicht tussen de de Berlaimontlaan, de Bankstraat en de Wildewoudstraat te 1000 Brussel en bestaat uit een verzameling verschillende gebouwen waarvan het oudste, het “Hotel van de Gouverneur”, gelegen in de Wildewoudstraat, gebouwd werd in 1860.

Het gebouwencomplex bevat voornamelijk kantoren maar eveneens ander functionele ruimtes (b.v. een vergadercentrum, een museum, publieke loketten) en beoogt om een moderne, duurzame en efficiënte werkomgeving te creëren. Het geheel van het project draagt zorg voor een circulaire economie en heeft als doel het behalen van een BREEAM RFO Excellent certificering.

Beschrijving van de prestaties

Het technische controle bureau moet de bijstand verzekeren die nodig is opdat de Bank een 10-jarige verzekering zou kunnen afsluiten. Deze controle omvat o.a. de stabiliteit van het gebouw tgv de afbraakwerken, de nieuwe funderingen, de ruwbouw (beton en houtstructuur), brandstabiliteit, … ,  gedurende het ganse renovatieproces, vanaf het stadium aanvraag bouwvergunning tot de fase van de in dienststelling van de gebouwen.

De volledige tekst van deze aankondiging werd gepubliceerd in het Bulletin der Aanbestedingen van 29/04/2024 referte: 648615c1-25d4-49bb-9c32- 00cbd7beb603 - 01

De kandidaat wordt verzocht zijn kandidaatstelling (evenals het Uniform Europees Aanbestedingsformulier-UEA) in te dienen via het e-Tendering platform (https://www.publicprocurement.be)

Uiterste datum voor het indienen van de kandidaatstellingen via e-Tendering:

03-06-2024 – 17 uur

Uitsluitingscriteria

De kandidaatstelling/offerte bevat de volgende documenten:

  • een verklaring dat de kandidaat niet onder de uitsluitingsgronden valt van artikelen 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten zoals verder uitgevoerd door de artikelen 61 tot en met 64 van het KB van 18 april 2017;
  • bewijs van inschrijving bij de Kruispuntbank van Ondernemingen of het handelsregister of het handelsregister van het land:
  • de jaarrekening (balans en resultatenrekening) en andere hierbij neer te leggen documenten betreffende de drie laatste afgesloten boekjaren, uitgezonderd voor de ondernemingen die deze jaarlijks neerleggen bij de Nationale Bank van België.

Volgende ratio's zullen onderzocht worden en dienen minstens de waarde tussen haakjes te bereiken:

  • Criterium 1: solvabiliteit (> 20%)
  • Criterium 2: liquiditeit in ruime zin (> 1)
  • Criterium 3: eigen vermogen (positief)
  • Criterium 4: bedrijfskapitaal netto (positief)
  • Criterium 5: overgedragen verlies (lager dan 50 % van Kapitaal + Reserves)

De firma's waarvan niet elk van de drie laatste jaarrekeningen aan minstens 2 van deze ratio's voldoet, zullen van ambtswege niet geselecteerd worden.

Selectiecriteria

Referenties certificaten

Certificaat van kwaliteitsbeheer (ISO 9001 of vergelijkbaar) of van milieubeheer

Erkend zijn als controlebureau door de verzekeringssector

Drempel: Minimum een certificaat voor elk van de punten

Contacten

Nationale Bank van België

Dienst Aankopen en beheerscontrole

de Berlaimontlaan, 14

1000 Brussel

e-mail: [email protected]