Inzameling, vervoer en verwerking van afval

De Nationale Bank lanceert een overheidsopdracht van diensten.

Beschrijving

Dossier 2024-3164 – Inzameling, vervoer en verwerking van afval

Perceel 1: Inzameling, vervoer en verwerking van kantoorafval en niet-kantoorafval

Perceel 2: Inzameling, vervoer en vernietiging van vertrouwelijke documenten

De volledige tekst van deze aankondiging werd gepubliceerd in het Bulletin der Aanbestedingen van 08/04/2024 referte : N° 4e1d9995-77f4-47b9-b32e-efb14a39c826- 01

De kandidaat wordt verzocht zijn kandidaatstelling (evenals het Uniform Europees Aanbestedingsformulier-UEA) in te dienen via het e-Tendering platform (https://www.publicprocurement.be)

Uiterste datum voor het indienen van de kandidaatstellingen via e-Tendering:

13-05-2024 – 17 uur

Uitsluitingscriteria

De kandidaatstelling bevat de volgende documenten:

  1. een verklaring dat de kandidaat niet onder de uitsluitingsgronden valt van artikelen 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten zoals verder uitgevoerd door de artikelen 61 tot en met 64 van het KB van 18 april 2017;
  2. bewijs van inschrijving bij de Kruispuntbank van Ondernemingen of het handelsregister of het handelsregister van het land:
  3. de jaarrekening (balans en resultatenrekening) en andere hierbij neer te leggen documenten betreffende de drie laatste afgesloten boekjaren, uitgezonderd voor de ondernemingen die deze jaarlijks neerleggen bij de Nationale Bank van België.

Volgende ratio's zullen onderzocht worden en dienen minstens de waarde tussen haakjes te bereiken:

  • Criterium 1: solvabiliteit (> 20%)
  • Criterium 2: liquiditeit in ruime zin (> 1)
  • Criterium 3: eigen vermogen (positief)
  • Criterium 4: bedrijfskapitaal netto (positief)
  • Criterium 5: overgedragen verlies (lager dan 50 % van Kapitaal + Reserves)

De firma's waarvan niet elk van de drie laatste jaarrekeningen aan minstens 2 van deze ratio's voldoet, zullen van ambtswege niet geselecteerd worden.

Selectiecriteria

1. Voor perceel 1:

Een lijst met referenties voor gelijkaardige diensten (ophaling, transport en verwerking van gevaarlijk en niet-gevaarlijk afval) gedurende de laatste 3 jaar, met vermelding van de klant, de datum, de duur van de opdracht, de beschrijving van de opdracht, de contactgegevens en het bedrag.

Drempel:

Minimaal 3 geldige referenties voor :

  • Inzameling en verwerking van het volgende kantoorafval: papier/karton, PMD, glas, restafval (klasse 2) en etensresten
  • Inzameling en verwerking van het volgende niet-kantoorafval: batterijen (lood), metalen (ijzer, koper, aluminium, enz.), hout (europallets, behandeld hout, enz.), medisch afval (naalden, medicijnen, verband, enz.), chemisch afval (oplosmiddelen, blikjes, spuitbussen, verf) en asbest.

Voor elke referentie: een minimumbedrag van €50.000/jaar (exclusief btw).

2. Voor perceel 2:

Een lijst met referenties voor gelijkaardige diensten (ophaling, transport en verwerking van vertrouwelijke papieren documenten) in de afgelopen 3 jaar, met vermelding van de klant, de datum, de duur van de opdracht, de beschrijving van de opdracht, de contactgegevens en het bedrag.

Drempel:

Minimaal 3 geldige referenties

3. Bewijs dat de aanvrager in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Leefmilieu Brussel) en in Vlaanderen (OVAM) geregistreerd is als "officieel erkend, geregistreerd en geautoriseerd beroepsbeoefenaar in de afvalsector" en voorkomt op de lijsten van:

  • o Inzamelaars, handelaars en tussenhandelaars van niet-gevaarlijk afval
  • o Inzamelaars, handelaars en tussenhandelaars van gevaarlijke afvalstoffen
  • o vervoerder van afvalstoffen

Drempel:

Kopieën van certificaten.

4. Mogelijkheid om de opdracht uit te voeren in het Nederlands en het Frans.

Drempel:

Verklaring dat de kandidaat de opdracht in het Nederlands en het Frans kan uitvoeren.

Contact

Nationale Bank van België

Dienst Aankopen en beheerscontrole

de Berlaimontlaan, 14

1000 Brussel

e-mail: [email protected]