09/04/2020 – Dataverzameling is van fundamenteel belang

    We zouden het enorm waarderen als u de enquêtes en aangiften van de Nationale Bank zo goed mogelijk blijft invullen. Het is dankzij uw medewerking dat we de gevolgen van deze crisis kunnen inschatten en zo passende steunmaatregelen voor de bevolking en het bedrijfsleven kunnen aanbevelen.
    Bekijk het overzicht


05/02/2020 – Portefeuille-enquêtes (domein PRT) : profiel- en contactgegevens

    Om uw dossier optimaal te kunnen beheren, is het belangrijk dat de contactgegevens van de aangifteverantwoordelijke(n) binnen uw bedrijf ingevuld en up-to-date zijn.
    Het nieuwe jaar is een uitgelezen moment om deze in te vullen of na te kijken. Als u zich in OneGate
    aanmeldt, zijn zowel uw profiel als de personen verantwoordelijk voor de aangifte(n) onmiddellijk toegankelijk vanop de homepage. Minstens één algemene contactpersoon is noodzakelijk maar het is mogelijk dit verder te specifiëren per rapport of zelfs per formulier. Raadpleeg alvast de snelle referentiegids.

    Vanaf 1 juni 2020 moeten voor het domein PRT (portefeuille) de contactgegevens ingevuld zijn om toegang tot de aangiften te hebben.


18/10/2019 - Intrastat: aangifte van aanvullende eenheden

    De aangifte van aanvullende eenheden is alleen voor bepaalde goederencodes vereist. Voortaan wist OneGate deze niet-verplichte gegevens automatisch wanneer u uw ingevoerde gegevens bewaart.

08/07/2019 - Verbeterde versie beschikbaar op 2019/07/15!

    Een verbeterde versie van OneGate wordt op maandag 15/07/2019 vrijgegeven. Gelieve er rekening mee te houden dat dit kan resulteren in een zeer korte onbeschikbaarheid (5 tot 10 minuten) van de applicatie tijdens de ochtend. U kunt dit document raadplegen om een kort overzicht te krijgen van de aangebrachte verbeteringen. We willen graag alle gebruikers bedanken die ons hun constructieve opmerkingen hebben gegeven en zo aan deze nieuwe versie van OneGate hebben bijgedragen.

15/03/2019 – Traagheidsproblemen met de nieuwe interface

11/01/2019 – Ondervindt u een technisch probleem met de nieuwe interface ?

    Raadpleeg onze korte handleiding voor de meest voorkomende technische problemen met de nieuwe gebruikersinterface van OneGate. Voorlopig beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels. Vond u geen geschikt antwoord in deze gids? Neemt u dan contact op met access.onegate@nbb.be en beschrijf uw probleem in detail. We zullen u zo snel mogelijk helpen.

18/10/2018 – ONEGATE KRIJGT EEN NIEUWE GEBRUIKERSINTERFACE

04/09/2018 – INTRASTAT IN 2019

15/12/2017 – Upgrade beveiligingsprotocol NBB applicaties naar TLS1.2

    Upgrade beveiligingsprotocol NBB applicaties naar TLS 1.2. Lees meer.